úterý 6. května 2014

ZDRAVĚ JÍST!

CELEROVÉ HRANOLKY


Celer je pro někoho postrachem v kuchyni nebo nepoživatelnou potravinou. Já vás chci tímto příspěvkem přesvědčit o opaku. Celer může být i chutný! Celer někdo dává do bramborového salátu či z něho dělá falešný tatarák. Já vám dneska přináším recept, lépe řečeno postup, jak si z celeru udělat hranolky!

1. Celer si očistěte a nakrájejte na proužky (hranolky).


2. Vložte do osoleného rostlinného oleje a osmažte je. 


3. Smažte, smažte a zase smažte dozlatova. 


4. Vyndejte a nechte okapat na papírovém ubrousku. 


5. Dejte si je jako přílohu k masu nebo jen tak na chuť. 



Možná se budete divit, ale celerové hranolky jsou opravdu chutné a já si je zamilovala! Tyhle hranolky si můžete dělat i při dietě. Jak je to možné? Přibírání na váze nezpůsobuje tuk, ale v případě bramborových hranolků je příčinou přibírání právě vysoký obsah škrobu. Takže celerové hranolky mají zelenou! 

Co vy a celer? Máte nějaký osvědčený recept z celeru? Budu se těšit na vaše komentáře a snad se objeví i typ na dobrý recept. 

PAPA

6 komentářů:

  1. Doufám, že jsi použila olej řepkový, když už si tu zdravou zeleninu smažila! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řepkový jsem ještě nezkoušela... on je zázračný?

      Vymazat
    2. Do kuchyně patří jen olej řepkový a olej olivový (ten hlavne pro studenou přípravu). Řepkový olej má nejlepší poměr omega 6 a omega 3 mastných kyselin. Mnohem lepší než slunečnicový olej. Takže pokud zdravá strava, tak olej řepkový ;)

      Vymazat
    3. Děkuji Eli, to budu muset probádat :-) Olivový olej máme jak pro studenou, tak i pro teplou přípravu.

      Vymazat
  2. Právě jím bramborovou klasiku, ale ten celer mě moc zaujal. Mám ho ráda, ale jako hranolky jsem ho tedy ještě nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus to alespoň jednou a buď si je zamiluješ nebo ne :-)

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře :-)